3 Nisan 2013 Çarşamba

Kilo Hesabı...Bakalım çarşıdaki hesap evdekini tutacak mı!

Eveeet gelelim hamileliğin en çetrefilli konusuna; alınan kilolara :)

Ben hamileliğime 47.3 kg ile başladım; az gibi gözüktüğüne bakmayın, benim şimdiye kadarki en yüksek kilom bu!
Genelde 43-45 kg arası dolaşmışımdır kendimi bildim bileli, ama ne hikmetse herhangi bir çaba sarf etmememe (amaniin ne çok "me" varmış bu kelimede!) rağmen vücut kendisini hamilelik öncesi bir dengeye getirdi sanki.
Hamilelik süresince alınması gereken ortalama kilo ise, hamile kalmadan önceki vücut kitle endeksinle (VKİ) bağlantılı daha çok.
VKİ'yi hesaplamak basit.
VKİ hesaplamak için kilonuzu boyunuzun karesine bölmeniz gerekiyor. VKİ=kg/m2. Örneğin benim için hamilelik öncesinde, boyum 155 cm kilom 47.3 kg olduğundan, VKİ'im 1.55x1.55=2.4 ve 47.3/2.4=19.7 şeklinde hesaplanıyor.

Aşağıdaki tabloya göre ben normal kiloluyum gibi gözüküyor, hamile olmadan aldığım o 2-3 kg beni normal kilolu yapmış gibi gözüküyor.

Vücut Kitle İndeksi
18.5           'in altında olanlarZayıf
18.5-24.9   arasında olanlarNormal kilolu
25-29.9      arasında olanlarFazla kilolu
30-39.9      arasında olanlarObez (şişman)
40              'ın üzerinde olanlarİleri derecede obez

Gebeliğin başından doğuma kadar normalde alınması gereken kilo 9-12 kg kadar deniyor. Hamileliğin başında zayıf olan anneler biraz daha fazla 15-17 kg, hamileliğin başında aşırı kilolu olan annelerin ise biraz daha az 7-8 kilo almaları yeterli kabul ediliyor.

Normal kilolu birisi için ilk üç ay 1-2 kg arası, dört ile altıncı aylar arasında her ay 1'er kg, son üç ay da her ay 2'şer kg alımı öneriliyor.
Hamilelik boyunca alınan kiloların yaklaşık 3-4 kilosu bebek, 1 kg plasenta, yaklaşık 1 kg bebeğin suyu, 1 kg rahimin büyümesine bağlı, 1.5 kg annenin artan kan miktarı, 1 kg büyüyen göğüsler, 1-2 kg annede su depolanmasından  kaynaklanıyor diyor çeşitli kaynaklar. Geriye kalanı da annenin aldığı kilolar yani yağ depoları oluyormuş.

19. haftamı tamamlarken ise benim kiloooommm: 51.4 kg (tamam itiraf ediyorum akşam 51.7 kg oluyor :)) Aslında, şimdilik sınırlar içerisinde gitmişim gibi gözüküyor. 5. ayın sonuna kadar normal şartlarda 4 kg almış olmam gerekiyor.  5. ayımın tamamlanmasına bir haftadan biraz fazla olduğu düşünülürse ben büyük ihitmalle ilk 5 ayı 4,5 kg ile tamamlayacağım gibi gözüküyor. Hiç de fena değil aslında ;)

Ama zaman geçtikçe kilo alma hızım artacak, hissediyorum. Korkum fazla kilolar değil de, hareketlerimin kısıtlanması :/

3 yorum:

  1. Azıcık yanakların dolmuştu zaten ama aynı kiloya gelmişiz neredeyse, hiç belli etmiyorsun. Güzelleştin zaten, hamilelik yaradı sana. Eskiden olsaydı bunu erkek çocuğun olacağına yorabilirlerdi. :)

    YanıtlaSil
  2. hehe way be sonunda aynı kilodayız sevgican :)
    güzel sözlerin için de ayrıca teşekkürler kuzucuk :)

    YanıtlaSil
  3. Bu arada öğlen arkadaşlarla konuşurken fark ettim, benim 5 ay hesabı biraz olayları karıştırıyor gibi. Aslında hamilelikte ay üzerinden hiç gitmemek gerekiyor, ay ve hafta hesabı hiç tutmuyor. O yüzden yanlış anlaşılmalara yol açmamak için hafta hesabı üzerinden alınması gereken ortalama kiloyu gösteren şöyle bir çizelge buldum:

    12. Hafta öncesi : 1 - 2 kg
    12 . Hafta : 1 - 2 kg
    13 . Hafta : 1 - 2 kg
    14 . Hafta : 2 - 3 kg
    15 . Hafta : 2 - 3 kg
    16 . Hafta : 2 - 4 kg
    17 . Hafta : 3 - 5 kg
    18 . Hafta : 4 - 5 kg
    19 . Hafta : 4 - 6 kg
    20 . Hafta : 5 - 7 kg
    21 . Hafta : 5 - 7 kg
    22 . Hafta : 6 - 8 kg
    23 . Hafta : 6 - 9 kg
    24 . Hafta : 7 - 9 kg
    25 . Hafta : 7 - 10 kg
    26 . Hafta : 7 - 10 kg
    27 . Hafta : 8 - 11 kg
    28 . Hafta : 8 - 11 kg
    29 . Hafta : 9 - 12 kg
    30 . Hafta : 9 - 12 kg
    31 . Hafta : 9 - 13 kg
    32 . Hafta : 10 - 13 kg
    33 . Hafta : 10 - 13 kg
    34 . Hafta : 10 - 14 kg
    35 . Hafta : 11 - 14 kg
    36 . Hafta : 11 - 14 kg
    37 . Hafta : 11 - 14 kg
    38 . Hafta : 11 - 15 kg
    39 . Hafta : 11 - 15 kg
    40 . Hafta : 11 - 15 kg

    Yanlış anlaşılmalara neden olmayayım, paylaşayım dedim :) Kaç aylık hamile olduğum konusunda da kafam karışmış durumda açıkçası! 19 hafta bitiyor işte, ayını karıştırmayayım :)
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil