22 Mart 2013 Cuma

Hamile yogası 

Hamile yogasına başlayalı çok olmadı. Gerçi  zaten hamilelikte üçüncü ayını tamamlamadan yogaya başlayamıyorsun. Ben de üçüncü ayımı tamamladıktan iki hafta sonra, yani 14. haftamda başlamış oldum. Dolayısıyla aslında çok da gecikmiş sayılmam. Yogaya başlayarak doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum. Haftada iki saat de olsa vücudumu esnetmek, kendime ve bebeğime odaklanmak gerçekten iyi geliyor. Baktığımda, haftanın geri kalan günleri o kadar günlük koşturma içerisinde geçiyor ki fark etmeden de olsa hamilelikten uzaklaşıyorsun. Bu aslında bence olumlu bir şey. Fazla sıkıntının olmadığının bir göstergesi olduğu gibi, kendini gereksiz yere fazla dinleyip hüsnü kuruntu yapmadığının da bir işareti bence. Sonuçta hamilelikte de çocuklu hayatta da normal akış bir şekilde devam etmeli.

Yine de, haftada en az bir gün sadece kendimi, bebeğimi ve hamileliğimi düşünmenin bana iyi geldiğini hissediyorum. Gün içinde bebeğimi düşündüğüm anlarda fark ediyorum ki aslında sadece bebek değil bebekle ilgili her şey geliyor aklıma (bebek kıyafetleri, bebek odası, ikili test, üçlü test vs.). Oysaki, etraftaki bütün uyaranlardan uzak, sadece süreci düşünecek zaman ayırmak gerekiyor bazen. En azından benim için öyle; bu, bana olumlu etki yapıyor. O yüzden de doktorumun izin verdiği ölçüde devam edebilmeyi umut ediyorum. Tabi burada önemli bir nokta da, üşengeçlik yapmamam gerekiyor! Bazen kendime güvenemiyorum :)

Hamile yogasının faydaları özetle bence şöyle: Yoga süresince yapılan asanalar, derin gevşeme ve nefes hareketleri fiziksel olarak olduğu kadar ruhsal olarak da bir gevşeme ve rahatlama sağlıyor. Yoga sayesinde doğru duruş pozisyonunu öğrenmek, hamilelik dolayısıyla özellikle ilerleyen aylarda değişen vücut ağırlık merkezinin, vücudun belirli bölgelerine fazla baskı yapmasını önlüyor. Doğru duruş için sırtı olabildiğince düzleştirmek gerekiyor; bu da, büyüyen karın her ne kadar bel oyuntusu yaratmak için çabalasa da aksi bir güçle o oyuntuyu azaltmaya çalışmak anlamına geliyor. Yine doğru duruş için ayaklar oldukça önemli oluyor; ayaklar düz bir şekilde, biraz aralık halde öne doğru bakar pozisyonda durmak gerekiyor. Herhangi bir ayağa fazla yük gelmemesine çabalamak, yükün her iki ayağın tabana temas eden her noktasına eşit olarak dağılmasını sağlamak gerekiyor. Hamileler için diğer önemli hareketler bilek egzersizleri ve kalça hareketleri oluyor. Bu hareketleri aslında haftada bir defadan fazla yapmak faydayı artırıyor da ben henüz bunu başarabildiğimi söyleyemeyeceğim! Yoga seansının en sevdiğim anı ise sonunda yapılan derin gevşeme bölümü, ki bu bölümde aslında 10 dakika boyunca yatıp müzik ve birtakım rahatlama komutlarıyla bir nevi dinlenmen sağlanıyor. Bu şekilde yapılan dinlenmenin yaklaşık 3-4 saatlik bir uykuya denk geldiği söyleniyor. Benim gibi ruhunda birazcık tembellik ve aylaklık olan birisi için bu bölümün ve genel olarak da yoganın tam birebir olduğunu söyleyebilirim :)

Fotoğrafsa, bu yıl Savaş'ın doğum gününde onun için yaptırdığım sürpriz pastanın resmi. Gerçekten çok beğendiğim bir pastaydı, hatta bugüne kadar gördüğüm en güzel doğum günü pastalarından biriydi diyebilirim. Özel siparişti. Tabi bizim için anlamı da farklıydı çünkü üzerinde bir baba baykuş, bir anne baykuş, bir de yumurtacık vardı :)

Sevgilerle...

3 yorum:

  1. Bence üşengeçlik etmeden hamileliğin süresince gitmelisin.. Benim için malesef yasaktı ama giden arkadaşlarım gittikleri için çok memnunlardı... Pastayı canlı göremedim ama fotoğraflardan çok güzel gözüküyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  2. Ben bu pastayı uygun zamanda kullanmak için izin istiyorum :)

    YanıtlaSil