25 Mart 2013 Pazartesi

Beslenme Düzenim


Hamilelikle birlikte yediğime içtiğime dikkat eder oldum. Kendime sıkıntı verecek boyutta değil tabi ama eskisine göre çok daha itinalı bir şekilde gün içinde beslenmemi belirliyorum. Her gün yediğim/içtiğim listenin başındaki ilk üç şöyle:

  • Süt ve süt ürünleri: Her sabah peynirli sandviçle güne başlıyorum. Bu da kocamın bana bir kıyağı aslında; her sabah üşenmeden itinayla bana bir beslenme çantası hazırlıyor! Bu evlendiğimizden beri ritüelimiz :) Evlenmeden önce babam hazırlardı, şimdi kocam, şanslı mıyım neyim :) Beslenme çantamın içinde sabah kahvaltım ve ara öğünlerim oluyor. Bu çantada bir de küçük sütüm var. Aslında sabah sabah süt içmek hiç adetim olmamasına rağmen marketten aldığım küçük sütlere bayıldım, miktar olarak ideal, görüntü olarak da çok şirinler. Ara öğün olarak bir de küçük meyveli yoğurt yiyorum. Böylece sabahtan sütümü, peynirimi, meyveli yoğurdumu yedikten sonra öğle ya da akşam yemeğinde bir de yoğurt ya da ayran yedim/içtim mi değmeyin keyfime :) hele hele bu aralar bir de akşamları yatmadan bir bardak süt içmeye özen göstermeye çalışıyorum ki bu kadar süt ürünü tüketimi benim için gerçekten bir başarı!
  • Su: Günlük su tüketimimi de belirli bir seviyede tutmaya çalışıyorum. İş yerinde her gün kesin 1,5 lt su içiyorum. Bunun haricinde öğle yemeğinde ve akşamları da içtiğim birkaç bardakla sanıyorum en az 2 lt'ye tamamlıyorum.
  • Kuruyemiş ve meyve: Fındık, ceviz, badem, incir, kuru kayısı, kuru erik, yaban mersini genelde her gün ara öğünlerimi oluşturuyor. Her seferinde hepsi değil ama bunlardan birkaçı genelde oluyor. Her gün birkaç meyve yiyorum, ki genellikle muz, elma, mandalina, portakal, greyfurtdan birkaçı oluyor bu meyveler.
Bunların dışında tabiki de ana öğünlerde de karbonhidrat, protein, vitamin, mineral alımımı dengeli bir şekilde sağlayacak öğünler yemeye çalışıyorum. Her gün etimi (genellikle kırmızı et, arada da balık), sebzemi (zeytinyağlı ya da salata) yiyorum, yanında bulgur pilavı, ya da normal pilav veya makarna tüketiyorum. Bazı günler daha başarılı oluyorum, bazı günlerse dengeli dağılımı sağlamada o kadar başarılı olamıyorum.

Bu süreçte, fark etmeden de olsa, her öğün kafanda karbonhidrat, protein, vitamin, mineral alımı dağılımı yapmaya başlıyorsun zaten bir yerden sonra. Aldıklarını alamadıklarını tartıp, bir sonraki öğün ona göre yemeye özen gösteriyorsun. Bu belki kimi insanlar için bir yaşam biçimi ama ne yalan söyleyeyim önceden ben fazlaca düşünmezdim bunları. Sağlıksız beslenmezdim ama çok dengeli beslendiğimi de düşünmüyorum. Bu dönemin bana diğer bir kazancı da bu olur belki :)

Öyle ya da böyle günler geçip gidiyor zaten. Sonuçta yasaklı listeden (sigara, alkol, pişmemiş et/süt ürünleri vs.) bir şekilde uzak durduktan sonra her gün yediğin bir fazla ya da bir eksik besinin o kadar da çok etkisi olmuyor! Fazla abartmamak lazım yani. Bence bu süreçte esas önemli olan olabildiğince rahat olman ve keyfinin yerinde olması.

Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder